Lehdistötiedote 28.3.2003

Air Finlandin ansiolentolupa viivästyy, ensimmäiset lähdöt lennetään varakoneilla

Air Finlandin ensimmäinen lento sunnuntaina Málagaan lennetään tilauslentoyhtiö LTE:n koneella, johtuen Air Finlandin ansiolentoluvan viivästymisestä. Air Finlandin teknisen tukitoiminnon auditointi on vielä osittain kesken ansiolentolupaa käsittelevässä Ilmailulaitoksessa.

Espanjaan lennetään Boeing 757-200 koneella, joka on samanlainen kuin Air Finlandin oma konetyyppi. Air Finlandin matkustamohenkilökunta huolehtii asiakaspalvelusta lennoilla. Myös ensimmäiset lähdöt Kittilään lennetään varakoneilla.

"Joudumme lentämään lähes viimeistä paikkaa myöten täyteen buukatun avauslentomme varakoneella, oman kalustomme jäädessä starttivalmiina Helsinkiin. Olemme viimeiseen asti luottaneet lupa-aikataulumme pitävyyteen, samalla olemme kuitenkin varautuneet turvaamaan asiakkaidemme lennot myös viivästyksen sattuessa", sanoo Air Finlandin toimitusjohtaja Mika Helenius.

"Ansiolentoluvan käsittely on edennyt asiallisesti ja hyvässä yhteistyössä Ilmailulaitoksen kanssa, mutta auditoinnin aikataulu on ollut haasteellinen molemmille osapuolille. Käsittely on jo loppusuoralla, mutta kun kyse on lentotoiminnasta, täytyy kaikkien yksityiskohtienkin olla viimeistä piirtoa myöten kunnossa, " lisää Helenius.

----
Air Finland on suomalainen lomalentoihin erikoistunut yhtiö. Air Finland käyttää nykyaikaista Boeing 757-200 - konetyyppiä, joka on varusteltu 219 matkustajalle.
----

Takaisin uutiset ja tiedotteet sivulle

Kohteet