Lehdistötiedote 23.3.2005

Lentoemäntien ja stuerttien lakonuhka on peruuntunut

Suomen Lentoemäntä- ja Stuerttiyhdistys SLSY ry ja työnantajia edustava Palvelualojen toimialaliitto hyväksyivät valtakunnansovittelija Juhani Saloniuksen jättämän sovintoehdotuksen.Näin ollen lakolta, joka olisi alkanut lauantaina, on vältytty.

Kaikki Air Finlandin lennot lennetään täysin normaalisti eikä lentoliikenteeseen aiheudu mitään muutoksia.

Yksityinen suomalainen lomalentoyhtiö Oy Air Finland Ltd on perustettu tammikuussa 2002. Yhtiö lentää suoraan suosituimpiin lomakohteisiin kuten Alicanteen, Barcelonaan, Budapestiin, Faroon, Málagaan, Nizzaan, Prahaan, Roomaan, Las Palmasiin ja Teneriffalle. Asiakkaat ostavat lennot suoraan netistä tai valtuutetuista matkatoimistoista. Matkanjärjestäjistä muiden muassa Detur, Domina Matka-Monte, Finnmatkat, Kristina Cruises, OK Matkat, STS-Alppimatkat, Tjäreborg ja Töölön Matkatoimisto ovat valinneet Air Finlandin lennot valmismatkojensa osaksi taatakseen asiakkailleen laadukkaat lennot ja palvelun asiakkaiden omalla kielellä. Vuonna 2004 Air Finlandin matkustajamäärä oli 311 000 matkustajaa.