VERKKOKAUPPA: Hae ja osta lentoja Reitit ja aikataulut Taxfree
Lehdistötiedote 18.3.2003

Läpimurto Suomen tilauslentomarkkinoilla - Finnmatkat valitsi Air Finlandin

Maamme toiseksi suurin matkanjärjestäjä Finnmatkat on tehnyt yhteistyösopimuksen Air Finlandin kanssa. Alkuvaiheessaan yhteistyö koskee matkoja Gran Canarialle, jonne uusi kotimainen lentoyhtiö alkaa kuljettaa Finnmatkojen asiakkaita 25. huhtikuuta.

Kyseessä on merkittävä päänavaus, sillä Suomen tilauslentomarkkinat ovat tähän asti jakautuneet markkinajohtaja Finnairin ja ulkomaisten toimijoiden kesken.

"Asiakkaamme arvostavat suomalaista palvelua ja osaamista. Rakensimme yhdessä entistäkin asiakasystävällisemmän lentoaikataulun Gran Canarialle, jonne lennämme alkavana kesäkautena yli 4000 Finnmatkojen asiakasta. Myös näkemyksemme matkustusmukavuudesta ja hyvästä asiakaspalvelusta lomalennoilla osuivat yksiin", kertoo Finnmatkojen toimitusjohtaja Riitta Vermas. "Aiemmin olemme lentäneet kesällä Kanarialle espanjalaisilla lentoyhtiöillä," lisää Vermas.

"Uusi päänavaus selkiinnyttää samalla asemaamme markkinoilla. Toisin kuin ns. halpalentoyhtiöillä, liiketoimintamme fokus on laadukkaissa lomalennoissa, joita suomalaiset matkanjärjestäjät hyödyntävät valmismatkatuotannossaan. Tilauslentojen lisäksi palvelemme suomalaisia lomailijoita suosituimmilla Välimeren ja Lapin reiteillä", sanoo Air Finlandin toimitusjohtaja Mika Helenius.

---

Finnmatkat on Suomen toiseksi suurin matkanjärjestäjä, ja muodostaa yhdessä ruotsalaisen Fritidsresorin sekä Norjassa ja Tanskassa toimivan Star Tourin kanssa Pohjoismaiden suurimman matkanjärjestäjän, TUI Nordicin. Rantalomat Välimerelle ja Kanarian saarille muodostavat yhtiön tuotannon perustan.

Air Finland on suomalainen lomalentoihin erikoistunut yhtiö, jonka lentotoiminta alkaa 30. maaliskuuta. Air Finland käyttää nykyaikaista Boeing 757-200 –konetyyppiä, joka on varusteltu 219 matkustajalle.

---

Takaisin uutiset ja tiedotteet sivulle

Kohteet