VERKKOKAUPPA: Katso/muuta varaustasi Taxfree
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Verkkokaupan käyttö:

Miksi en pääse hakulomakkeelta eteenpäin?

Mistä löydän lentojen hinnat?

Mistä tiedän onko lennolle tilaa?

Voinko ostaa pelkän menon tai paluun?

Onko lapsi-, opiskelija- tai eläkeläisalennuksia?

Sisältyvätkö verot ja muut maksut hintoihin?

Voinko peruuttaa tilaukseni?

Voiko tilaukseen tehdä muutoksia?

Ennen lentoa:

Mistä voin tarkistaa lennon aikataulun?

Mistä voin tarkistaa arvioidun lähtö- tai saapumisajan?

Mistä saan liput?

Onko tarjolla ateriavaihtoehtoja allergisille?

Voiko lennon ostaa lentokentältä?

Lennolla:

Minkälaisella koneella lennätte?

Kuuluuko ateria lennon hintaan?

Onko lennoilla taxfree -myyntiä?

Minkämaalainen on Air Finlandin miehistö?

Minkälaiset jalkatilat koneessa on?

Mistä voin kysyä koneeseen unohtuneita käsimatkatavaroitani?

Mitä teen jos matkatavarani ovat kadonneet tai vahingoittuneet?
 

VERKKOKAUPAN KÄYTTÖ:

Miksi en pääse hakulomakkeelta eteenpäin?
Hakulomakkeessa käytetään Javascript-kieltä tiettyihin tarkistuksiin (esim. sallitut päivämäärät ja matkustajamäärät). On suositeltavaa että tietokoneessa on asennettuna uusin Java-versio.

 

Mistä löydän lentojen hinnat?
Lentohinnat vaihtelevat lentopäivistä ja täyttöasteesta riippuen. Saat haluamiesi lentojen hinnan esille valitsemalla haluamasi lentopäivät etusivulta, Tervetuloa Verkkokauppaan -osiossa. Valitsemalla haluamasi lentopäivät ja kohteen ja klikkaamalla Hae Lentoja, pääset vaivattomasti näkemään kaikki valitsemasi kuukauden lentopäivät hintoineen.

 

Mistä tiedän onko lennolle tilaa?
Mikäli kalenteriosiossa hintaa ei ole nähtävillä, kyseisenä päivänä ei ole lentoa tai lennolle ei ole riittävästi paikkoja vapaana.                   

 

Voinko ostaa pelkän menon tai paluun?
Kaikki lentojemme hinnat ovat yhdensuuntaisia. Voit oman valintasi mukaan ostaa meno-paluun, pelkän menon tai pelkän paluun.

 

Onko lapsi-, opiskelija- tai eläkeläisalennuksia?
Edullisista lentohinnoistamme ei myönnetä erillisiä alennuksia.

 

Sisältyvätkö verot ja muut maksut hintoihin?
Ilmoittamamme hinnat ovat kokonaishintoja, joihin sisältyvät kaikki lentokenttäverot ja matkustajamaksut. Internet varausmaksu lisätään varaukselle 10 euroa / varaus.

 

Voinko peruuttaa tilaukseni?
Classic luokan lipuissa ei ole peruutusoikeutta.

Premium luokan lipuissa kuluton peruutusoikeus mikäli peruutus tehdään viimeistään 72 tuntia ennen menolentoa. Mikäli lipusta toinen osuus on jo käytetty tai mikäli lipusta toinen osuus on lennetty vaikka lippu olisi jäänyt käyttämättä, peruutus ei ole mahdollinen. Käyttämättömistä lipuista ei hyvitystä.

Lue tarkemmat ohjeet Matkaehdoista.

 

Voiko tilaukseen tehdä muutoksia?
Kyllä, tilaukseen voi tehdä lisämaksusta lentopäivien muutoksia. Muutoskulu lentopäivän muutoksesta on 40 euroa per henkilö plus mahdollinen lentohintojen erotus. 

Voiko matkustajan nimeä vaihtaa?
Matkustajien nimen muuttaminen on mahdollista.
Muutokset tulee tehdä viimeistään 72 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa.
Veloitus muutoksesta tapahtuu verkkopankin kautta, 50 euroa / matkustaja.
Nimenmuutos tulee tehdä ennen varauksen ensimmäistä lentoa.

 

ENNEN LENTOA:

Mistä voin tarkistaa lennon aikataulun?
Voit tarkistaa aikataulun palvelunumerostamme 09-251 20333 (ark.9-17.00)tai lennon lähtökentältä. Helsingistä lähtevien lentojen aikataulun voi tarkistaa myös
Helsinki-Vantaan lentoaseman neuvontanumerosta +358 (0) 200-14636, avoinna 24h (0,57 €/min.+pvm)

 

 

Mistä voin tarkistaa arvioidun lähtö- tai saapumisajan?
Tietoja saman päivän lennosta saa lähtöpaikan lentokentältä, Ilmailulaitoksen verkkosivuilta http://www.ilmailulaitos.fi/, sekä Yleisradion Teksti-TV:stä. Helsingistä lähtevien lentojen aikataulun voi tarkistaa myös Helsinki-Vantaan lentoaseman neuvontanumerosta +358 (0) 200-14636, avoinna 24h (0,57 €/min.+pvm)

 

 

Mistä saan liput?
Lentomme ovat liputtomia. Lähtöselvityksessä on esitettävä tilauksen yhteydessä verkkokaupasta tai matkatoimistosta saatu tilausvahvistus sekä kuvallinen henkilöllisyystodistus tai passi, joita vastaan matkustaja saa tarkistuskortin (boarding card) koneeseen nousua varten.

 

Onko tarjolla ateriavaihtoehtoja allergisille?
Ruoka-aine-allergioita tai yliherkkyyksiä omaavat matkustajat voivat tilata erikoisruoan, joita ovat:
kasvisateria
laktoositon ateria
gluteeniton ateria
lakto-ovo-kasvisateria
diabeetikon ateria.
Erikoisateria on tilattava jo matkan tilauksen yhteydessä verkkokaupassa. Nämä ovat kuitenkin vain toivomuksia, jotka välitämme eteenpäin catering -yhtiölle. Suosittelemme diabeetikoille ja lapsiperheille varustautumista matkaan myös omin välipaloin. Erikoisruoka on tilattava viimeistään 72 tuntia ennen lähtöä. 

 

Voiko lennon ostaa lentokentältä?
Air Finlandin lipunmyyntipiste Helsinki-Vantaan lentoasemalla sijaitsee Servisair:n tiskillä lähtöaulassa 3. Lipunmyyntipisteessä myydään kaikkia lentojamme verkkokaupan hintoihin. Maksuvälineinä käyvät käteinen ja pankkikortti.

Aukioloajat: ma-pe 7-21.30, la 7-21 ja su 7-21.30. Lennon myynti verkkokaupassa päättyy kolme tuntia ennen lähtöä ja jäljellä olevat paikat saman päivän Málagan lennoille myydään erikoishinnoin kolme tuntia ennen lähtöä.

 

LENNOLLA:

Minkälaisella koneella lennätte?
Lennämme nykyaikaisella ja tilavallla Boeing 757-200 konetyypillä, jossa on 219-matkustajapaikkaa. 

 

Kuuluuko ateria lennon hintaan?
Tarjoamme kaikilla ulkomaan lennoillamme lämpimän aterian. 
Juomat eivät sisälly lennon hintaan.

Ruoka-aine allergioita tai yliherkkyyksiä omaavat matkustajat voivat matkan tilauksen yhteydessä verkkokaupassa tilata erikoisaterian, joita ovat:
kasvisateria
laktoositon ateria
gluteeniton ateria
lakto-ovo-kasvisateria
diabeetikon ateria.
Erikoisruokatoivomukset pyritään ottamaan huomioon, mutta suosittelemme silti diabeetikoille ja lapsiperheille varautumista matkaan myös omin välipaloin. Huomaathan, että erikoisateria on tilattava viimeistään 72 tuntia ennen lähtöä.

 

Onko lennoilla taxfree-myyntiä?
Tarjoamme EU:n ulkopuolisilla lennoillamme laajan verovapaan ostosvalikoiman ennakkotilauksella, sekä EU:n sisäisillä lennoilla supistetun konemyyntivalikoiman.

Lisätietoja taxfree- ostoksista

 

Minkämaalainen on Air Finlandin miehistö?
Kaikki lentäjämme ja matkustamohenkilökunta ovat suomalaisia ilmailun ja asiakaspalvelun ammattilaisia. 

 

Minkälaiset jalkatilat koneessa on?
Koneessamme on runsaat jalkatilat. Istuinväli koneessa on  73-78 cm. 

 

Mistä voin kysyä koneeseen unohtuneita käsimatkatavaroitani?
Koneeseen unohtuneet käsimatkatavarat toimitetaan niiden löytöajankohdasta riippuen joko  saapumiskentän löytötavaratoimistoon tai Helsinki-Vantaan lentoasemalla sijaitsevaan Servisairin tulopalveluun (puh. 010 230 4120 klo 10.00-22.00), tai [email protected]). Kentälle unohtuneet käsimatkatavarat toimitetaan kentän löytötavaratoimistoon.


 

 

Mitä teen jos matkatavarani ovat vahingoittuneet tai kadonneet?
Mikäli matkatavara on lentokuljetuksen aikana vahingoittunut tai kadonnut, on asiakkaan tehtävä ilmoitus jo lentokentällä, matkatavara-tuloaulassa oleville virkailijoille. Vahinkoilmoitus tulee tehdä viimeistään 7 vuorokauden kuluessa lennon saapumisesta. Mikäli matkustaja ei tee vahinkoilmoitusta ajoissa, lentoyhtiön korvausvelvollisuus poistuu. Vahinkoilmoitus säilytetään huolellisesti lentoyhtiölle mahdollisesti tehtävää korvaushakemusta varten.

Air Finlandin kuljetusehtojen mukaan Air Finlandin vastuu kirjatun matkatavaran osalta on rajattu 17 erityiseen nosto-oikeuteen kilolta matkatavaran joko rikkoontuessa tai hävitessä. Suosittelemme siksi arvokkaiden tavaroiden kuljettamista käsimatkatavarana tai matkatavaravakuutuksen ottamista.

© Air Finland - | Käyttöehdot | Tietosuoja