Lehdistötiedote 24.3.2004

AIR FINLAND YHTEISTYÖHÖN HOLIDAY HOTELSIN KANSSA

Air Finland on solminut yhteistyösopimuksen englantilaisen online-hotellipalvelu Holiday Hotelsin kanssa. Sopimuksen ansioista Air Finlandin lennoilla matkustava voi varata markkinoiden edullisimman majoituksen lentoyhtiön www-sivujen kautta. Air Finlandin ja Holiday Hotelsin yhteistyö alkaa 25.3.2004.

Air Finlandin matkustajat voivat nyt varata edullisten lentojen lisäksi markkinoiden edullisimman majoituksen ja vuokrata loma-auton yhdestä paikasta, Air Finlandin www-sivujen kautta. Sivuilla on 25.3.2004 lähtien linkki Holiday Hotels ja Holiday Autos -palveluihin ja varaukset tapahtuvat internetin välityksellä.

Holiday Hotels on ensimmäinen Euroopassa toimiva hotellibroker. Tänä vuonna yritys laajentaa palveluaan Euroopassa 5000-6000 hotellista 30000-40000 hotelliin. Yrityksellä ei ole omia hotelleja, vaan se neuvottelee jatkuvasti eri hotellien kanssa löytääkseen markkinoiden edullisimman majoituksen. Palvelun avulla asiakas löytää haluamansa tasoisen majoituksen haluamalleen ajankohdalle halvimmalla mahdollisella hinnalla. Holiday Autos, maailman suurin vapaa-ajan autovuokraamo, etsii asiakkailleen markkinoiden edullisemmalla hinnalla vuokra-autot samalla broker-periaatteella.

Holiday Hotelsilla ja Holiday Autosilla on tarjolla majoituspalveluita ja vuokra-autoja kaikissa kohteissa, joihin Air Finland lentää.

”Yhteistyö Holiday Hotelsin kanssa tukee hyvin meidän liiketoimintaamme. Saamme paljon majoitustiedusteluja lentojamme varaavilta asiakkailtamme. Nyt pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin, kun he löytävät www-sivujemme kautta edullisten lentojen lisäksi helposti edullisen majoituksen ja vuokra-auton”, Air Finlandin toimitusjohtaja Mika Helenius sanoo.

------

Oy Air Finland Ltd. on vuonna 2002 perustettu suomalainen lomalentoyhtiö. Air Finland aloitti lentotoiminnan 30. maaliskuuta 2003 ja kuljetti vuoden 2003 loppuun mennessä 89 000 matkustajaa suomalaisten suosituimpiin lomakohteisiin. Air Finlandin asiakkaat ovat suomalaisia lomamatkailijoita, jotka ostavat lennot suoraan Air Finlandin verkkopalvelusta tai valtuutetuista matkatoimistoista. Lisäksi keskeiset suomalaiset matkanjärjestäjät käyttävät Air Finlandin lentoja valmismatkatuotannossa. Vuoden 2004 aikana Air Finland ottaa liikenteeseen kolmannen Boeing 757 -koneen ja kuljettaa yli 200 000 matkustajaa. www.airfinland.fi

Holiday Autos on Lastminute.com-ryhmään kuuluva maailman suurin vapaa-ajan autovuokraamo. Holiday Autos perustettiin Englannissa 1987 tarjoamaan broker-periaatteella kuluttajille vuokra-autoja markkinoiden edullisimpaan hintaan. Nykyisin yli 70 % Holiday Autosin liiketoiminnasta tapahtuu verkossa. www.holidayautos.com

Holiday Hotels on Holiday Autosin vuonna 2002 lanseeraama online-majoitukseen erikoistunut palveluntarjoaja. Holiday Hotels toimii broker-periaatteella tarjoten kuluttajille laajan valikoiman majoitusvaihtoehtoja Euroopassa ja Amerikassa mahdollisimman edullisilla hinnoilla. www.holidayhotels.com